لوازم خانگی | لوازم برقی | لوازم آشپزخانه

ست آشپزی و اکسسوری
لوازم شخصی برقی
لوازم برقی آشپزخانه
لوازم برقی خانگی
|

12 اشتباه که هنگام دم کردن قهوه مرتکب می شوید

دم کردن یک فنجان قهوه عالی آسان به نظر می رسد، اما هر چند وقت یک بار طعم قهوه شما مانند قهوه در یک کافی شاپ محلی است؟ هرگز؟! خبر خوب این است که برخلاف آشپزی، درست کردن قهوه خوب بیشتر به تکنیک خوب مربوط می‌شود. اگر از این اشتباهات رایج اجتناب کنید، یک فنجان قهوه منحصربفرد و خوشمزه در خانه می توانید تهیه کنید.

اشتباه شماره 1 : استفاده از آبی که به اندازه کافی گرم نیست

در بسیاری از کافه های تجاری هرگز آب به دمای ایده آل (195 تا 205 درجه فارنهایت یا 90.56 تا 96.11 درجه سانتیگراد) برای قهوه عالی نمی رسد. دمای ایده آل به این معنی است که آب در این محدوده دمایی بیشترین طعم را از دانه قهوه می گیرد. بهترین روش برای گرفتن طعم قهوه استفاده از فرنچ پرس یا قهوه ساز کمکس (Chemex)است که دارای یک ظرف شیشه ای به شکل ساعت شنی است که فیلتر کاغذی را نگه می دارد. قهوه آسیاب شده در فیلتر قرار می گیرند و آب داغ روی آن ریخته می شود تا قهوه درست شود.

اشتباه شماره 2 : استفاده از دانه های قهوه ای که مدت ها پیش آسیاب شده بودند

خریدن قهوه آسیاب شده اکیدا ممنوع است! به محض اینکه دانه های قهوه آسیاب می شوند، شروع به آزاد کردن عطر و طعم خود می کنند. هرچه از آسیاب کردن قهوه زمان بیشتری بگذرد، طعم آن کاهش می یابد.

اشتباه شماره 3 : ریختن قهوه در فنجان سرد

در مورد آن فکر کنید! اگر مایع داغ را در ظرفی با دمای پایین‌تر بریزید، برای مدت طولانی داغ نمی‌ماند، درست است؟ گرم کردن فنجان قبل از ریختن قهوه داغ در آن، لذت نوشیدن جرعه جرعه یک قهوه داغ و خوشمزه را طولانی تر می کند. ساده ترین روش برای گرم کردن فنجان استفاده از آب در حال جوشیدنی است که برای تهیه قهوه استفاده میکنید کافیست مقداری از آب را در فنجان بریزید، آن را در حین دم کشیدن قهوه در آنجا بگذارید و قبل از پر کردن با قهوه آب گرم را خالی کنید.

اشتباه شماره 4 : استفاده از فنجان نامناسب

یک فنجان با دیواره ضخیم دمای قهوه را برای مدت طولانی تری حفظ می کند در حالی که در فنجان های چینی دمای محتویات آن به سرعت کاهش می یابد. یک فنجان با دیواره ضخیم دمای قهوه را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. سعی کنید یک لیوان قهوه سفید با دیواره ضخیم پیدا کنید. لیوان های سرامیکی محکم و دست ساز هم انتخاب مناسبی برای قهوه هستند.

اشتباه شماره 5 : استفاده از دانه قهوه مانده

در حالت ایده آل، شما می خواهید از دانه های قهوه ای استفاده کنید که در سه هفته گذشته برشته شده اند. ساده ترین راه برای اطمینان از این موضوع دانستن تاریخ آن است.

اشتباه شماره 6 : عدم اندازه گیری دقیق

ریختن دانه های قهوه ای که اخیراً برشته شده و آسیاب کرده‌اید بدون اندازه گیری دقیق، عادتی است که برای تهیه قهوه عالی باید آن را ترک کنید. یک قانون کلی خوب این است که از هشت قاشق چای خوری برای یک فرنچ پرس 34 اونسی (اندازه استاندارد) استفاده کنید با این مقیاس قهوه ای پر رنگ و غلیظ (نه به اندازه اسپرسو) میتوانید تهیه کنید .

اشتباه شماره 7 : استفاده نکردن از قند و شیر با کیفیت

نحوه مصرف قهوه یک موضوع سلیقه ای است. بسیاری از کافی‌شاپ‌ها بسته‌های قهوه‌ای کوچک شکر خام (معروف به شکر توربینادو) را دارند. این شیرین کننده طعم بهتری نسبت به شکر سفید دارد. همچنین بهتر است از شیر پرچرب یا نیم چرب استفاده کنید چراکه شیر بدون چربی باعث می شود قهوه آبکی شود.

اشتباه شماره 8 : استفاده از نسبت نادرست قهوه به آب

تا به حال شده یک فنجان قهوه بچشید و فکر کنید، غلظت قهوه خیلی کم است؟ این اتفاق به دو دلیل پیش می آید یا از آب زیاد استفاده کرده اید یا میزان قهوه برای بدست آورد طعم و غلظت مورد نظر کافی نبوده است . برای شروع بهتر است از دو قاشق غذاخوری قهوه در هر فنجان شروع کنید و سپس در صورت نیاز نسبت قهوه به آب را اصلاح کنید.

اشتباه شماره 9 : عدم توجه به کیفیت آب

 

اشتباه شماره 10 : رها کردن تفاله های قدیمی در سبد فیلتر

 

اشتباه شماره 11 : نگهداری قهوه در مکان نامناسب

 

اشتباه شماره 12 : فراموش کردن تمیز کردن دستگاه

 

طراحی و توسعه توسط    ::::    Haririan.com